Anamnesie - 2003

"'Anamnesie" (also Anamnesis), short film by 
Sebastian Bieniek (B1EN1EK), 2003


Berlin Underworld! The secret floating city beneath Berlin!


Kunsthaus Tacheles oder Berliner Unterwelten!? Das legendäre von Künstlern nach der Wende besetzte Haus in der Oranienburger Str...? Viele erinnern sich noch daran.

Aber wer kennt denn den geheimen überfluteten Keller unter Berlins Mitte? Er ist so groß dass Sebastian Bieniek 2004 zwölf bemannte Boote für den Endzeitstimmung Kurzfilm „Anamnesie“ darin hat schwimmen lassen. Seht selbst auf  YouTube (click to see the movie) 

Sebastian Bieniek, Kurzfilm, Anamnesie, Kunsthaus Tacheles, Berliner Unterwelten, Berlin, überfluteter Keller, Berlin Underworld! The secret floating city beneath Berlin!

Short film. 16 min, miniDV. Recorded in the flooded basement of Kunsthaus Tacheles, Berlin, among other places.


Synopsis:
A short film in a gloomy, futuristic athmosphere. Buck and Ana are on the run. During the escape, Ana wants to tell Buck the truth that he fears, and thus moves him to flee from her and himself.


Cast:

Alessandro Calabrese, Janine Lange, Frank Jacob, Konrad Kotowski, Uwe Klautke, Martin Feil, Nadja Thabet, Rene Sauerbrei, George, Uwe Klautke, Banana, N.N.

Crew:

Light: Florian Scheve
Sound: Mathias Steinach
Sounddesign: Timo Stephan
Sound-Mix: Manfred Stahl
3d Modeling: Alek Mandrysh
2d & Komposing: Sebastian Bieniek
Grip: Martin Beims, Karl Hagen, Uwe Klautke, Mathias Westebbe, Sophia Soehner


What is the differance between video art and film? Video art comes from the tradition of art and film from the tradition of entertainment (or educaton - in anyway film has a "service traditon", art not ) .


(Definition by Bieniek)

Film stills ("Anamnesie"):
„Anamnesie

„Anamnesie" (film still) by Sebastian Bieniek, 2003

„Anamnesie

„Anamnesie" (film still) by Sebastian Bieniek, 2003

„Anamnesie

„Anamnesie" (film still) by Sebastian Bieniek, 2003

„Anamnesie

„Anamnesie" (film still) by Sebastian Bieniek, 2003

„Anamnesie

„Anamnesie" (film still) by Sebastian Bieniek, 2003


Share by: